ניהול תשואה במלונות: להשתמש בטכנולוגיה וDATA לשיפור הכנסות המלון

ניהול תשואה במלונות הופך בשנים האחרונות לכלי המשמעותי ביותר למקסום הרווחים בעולם המלונאות. 

ככל שנתח ההזמנות המקוונות עולה והתחרות מתגברת נדרש מהמלון לשנות מחירים בעקביות לפי מצב הביקוש והתפוסה. במלונות גדולים יש ממש תפקיד מאויש לצורך העניין, פקיד ניהול התשואה צריך לעקוב אחר מצב השוק ובהתאם לביקושים לשנות את המחיר. מערכת ניהול התשואה של איזיגו מייתרת את הצורך לעקוב אחר מצב התפוסה ובעזרת מערכת חכמה קוראת את הנתונים לפי מועדי ההזמנה ואחוזי התפוסה ומעלה או מורידה את העלויות באופן אוטומטי. 

המלונאיים לומדים מענף התעופה כיצד להמריא עסקית. 

עולם ניהול התשואה במלונות משאיל את טכניקת האופטימיזציה מעולם התעופה. מזה עשרות שנים מחירי כרטיסי הטיסה משתנים באופן מתמיד לפי כמות המקומות שנותרו במטוס ובהתחשב בפרק הזמן בין תאריך הרכישה לתאריך ההזמנה. 

לדוגמא: כרטיס טיסה שמחיר השוק שלו עומד על כ600$ ותאריך ההמראה 1.3. במקרה ונותרו 10 מקומות פנויים במטוס בתאריך 1.1, מנהל התשואה יבחין שחודשיים מראש נותרו מספר מקומות מצומצם וימליץ להעלות את המחיר ב20% לעשרת הכרטיסים הנותרים. עלות הכרטיסים האחרונים תהיה 720$. 

במקרה שבתאריך 28.2 עדיין נותרו 5 מקומות פנויים מנהל התשואה יבקש להציג עלות מוזלת ב15% כדי להבטיח שהטיסה תהיה מלאה ועלות הכרטיס תוזל ל510$.

לפי הדוגמא הנ”ל עובדים עקרונות ניהול התשואה בעולם המלונאות. כדי להצליח למכור כמה שיותר חדרים במידת הרווחיות המקסימלית צריך למצוא את המחיר הנכון. 

חדר זוגי שמכירו כ750 שח ללילה יכול להימכר בתקופת החגים בכ1200 שח ללילה. את שינויי המחירים העונתיים המלונאיים גילו מזמן ונדיר למצוא מלון שמוכר במחיר אחיד כל השנה. 

אך לא משנה כמה המלונאי יהיה בקיא בעונות הביקוש עדיין ישנם אירועים בלתי צפויים וכנראה שמתקיימים עוד אין ספור עליות וירידות בביקוש שלא ניתן היה לחזות מראש. אירועים ביטחוניים לעיתים פוגעים בתנועת התיירים לעומת חתונות או כנסים עסקיים שגורמים לפתע לעלייה בביקוש באמצע השבוע.

ניהול מלון בעולם דינמי.

ניהול התשואה הופך לכלי בלתי נפרד למערך השיווק של המלון. לאחר קביעת ההגדרות לפי צרכי המלון המערכת מתחילה לעבוד בשבילכם. מגדירים את פקודות שינוי המחיר לפי אחוזי תפוסה וכמה זמן מראש נעשית ההזמנה, קובעים מינימום לילות להזמנה בתאריכים מבוקשים, נחשפים לכמה שיותר מנועי חיפוש, פורטלי הזמנות וסוכנויות נסיעות ומתחילים לקבל הזמנות לפי התנאים וההתניות שקבעתם.

מערכת ניהול התשואה הדינמית תכליתה למקסם רווחים. הכלי המרכזי לטובת המטרה הוא שינוי מחירים באופן אוטומטי לפי היצע וביקוש. מרבית המלונות משתמשים בניהול התשואה למערך המכירות המקוון בלבד, כלומר אתרי ההזמנות, מנועי החיפוש וממשק עם סוכנויות תיירות. בין לקוחותינו קיימים מלונות שזיהו את פונטציאל מערכת המלצת המחירים והפכו את מרכז ההזמנות הטלפוני שלהם למבוסס על המחירון המשנה של איזיגו. המשמעות של הדבר היא שאין מחיר קבוע, המחיר משתנה לפי המחיר הנכון לרגע הנתון. כאשר יש מלאי גדול של חדרים בהזמנות לטווח קצר המזמינים מעכשיו לעכשיו יהנו ממחיר מוזל כדי להצליח ולמכור את כל מלאי החדרים, אך כאשר נותרים מספר מצומצם של חדרים בטווח הארוך החדרים האחרונים שיוצעו יימכרו במחיר המקסימלי שניתן לדרוש. 

למתחילים בעולם ניהול התשואה מומלץ להתנהל במתינות.

רגע לפני שאתם מתחילים אנחנו ממליצים לכם ללמוד את הנושא לעומק. לכל מלון מתאימה תוכנית ייעודית משלו. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע רלוונטי ולהעמיק בדוחות התפוסה ולהכיר את אופי המלון שלכם ותקופות הביקושים והשינויים העונתיים. 

בכל אופן במקרה שאתם חסרי ניסיון בנושא, רגע לפני שאתם מעבירים את מערך השיווק שלכם לטייס אוטומטי קבעו תוכנית ניהול תשואה מינורית. הבחינו בשינויי מחירים שמתבצעים באופן אוטומטי ולמדו את התנועה המשתנה בזמן שהמחירים לא קופצים בפערים גדולים, זאת כדי לא לקבל הזמנות במחירים זולים מדי או כדי להימנע מלהציג עלויות יקרות בלי פרופורציות. 

זכרו שלמידה עקבית בתחילת התהליך עלולה לחסוך לכם הרבה זמן במהלך הדרך ולסייע לכם לקבוע מפת שיווק מקצועית שיודעת תמיד להציג את המחיר הנכון בזמן הנכון. 

אתם מוזמנים להעזר בצוות התמיכה שלנו כדי לבצע הגדרות ניהול תשואה ראשוניות וללמוד את פאנל ניהול התשואה.

בהצלחה. 

מאמרים קשורים

הורידו כעת!

נסו אותנו חינם ל-14 יום!

דילוג לתוכן